Sunday, December 2, 2007

اعذرنــى فانــ انثـى ــا ...

خلصت مزاكره طبعا
وقلت اخد جولتى النتيه ف مدونات الجيران
واتعترت ف القصيده والسطور دى
والصراحه انا لو عندى ملكة الشعر عمرى مكنت هعبر عن اللى جوايا بالطريقه دى
فابدعت زميلتنا ف التدوين رودى
وكفت ووفت بصراحه شديده وبامانه متناهيه م احلى السطور الشعريه اللى قريتها ف
حياتى
اعزرنى فانا انثى

حين أخفي الحب عنك
"أعذرني فأنا أنثي "
حين أخجل بالنظر إلي
" أعذرني فأنا أنثي "
في قلبي إليك حب
يدفن البوح ويولد الصمت
ولكن الكتمان يؤرقني
تأتـي لـي فـي الحـلم فـارس
وتأتي لي في الواقع حابس
حابس كلماتٍ تريد بأن تنطق علي فمك
ولكن العيون لا تخفي عني سرك
لا تنتظر مني كلمة أو نظرة
أو حتى إفصاح عما بداخلي
"أعذرني فأنا أنثي "
والبحر والنورس
الليلة أرسل لك قلبي نورسَ
أتخيل نفسي معك علي تلك الشاط
ئتعانقني
تدع العين بالعين تلتقي
وتطلق القلب للقلب يرتقي
أعذرني لو هربت من نظراتك عندما تلاحقني
أعذرني لو راقبتك من بعيد وقُلت إنها تتجاهلني
أعذرني لو ملكني الصمت وأيقنت إنه رفضي
أعذرني فأنا أنثي

حبيبي
قولها.. قرب.. حدثني
فأنــا أحــمل فــي صمتـي
ما لا تحمله كلمات العالم
حين يقال عند الحب
سأكون الشمس لعينيك في كل صباح لتراني
سأكون القمر بكل مساء
يلقي سحر الحب عليك
سأكون مع الأيام هواء
يعلو يهبط حباً عذباً في رئتيك
سأترك صورتي على حائط قلبك
لتغني لها وتقترب من وداعتي القصوى
ودفئي العالي
لا لاااااااااا
لا إني أصمتإني أفوق
أحلم بك , ومن حلمي لن أفوق
أحلم بأجمل ما تحلم به أنثي
وأصمت عند قربي منك
لـــــــــــــــذلك

أعذرني فأنا أنثي
فكم حلمت بك تأتيني يوماًقاطعاً مئات الأميال
لتراني وكلك لهفة
كم تمنيتـ ـك كاتباً
يكتب لي أجمل الكلماتكم تمنيتـ ـك عازفا
ًيعزف لي ويغني لي أجمل الأغنيات
كم تمنيتـ ـك شاعراً يشعر في أجمل الأبيات
كم تمنيت أن أغرز فيك جنون الأحبة
كم انتظرت تلك اللحظات
لعلني ألمس جنون حبك
إلي متي سيعيش كلاً منا في التخيلات
انطقها أعلنها
أطلق سراحها
قول أحبك
أطلق العنان يا فارس الصمت
لا تنتظر مني البداية
فأعذرني فأنا انثى
وللى يحب يقرى مزيد م الكلمات الرائعه
مدونة رودى م هنا

6 comments:

اجري على الله said...

من اجمل الكلمات الرومانسيه اللي قرأتها

وعجبني جدا
فأنــا أحــمل فــي صمتـي
ما لا تحمله كلمات العالم

عندما يحمل الصمت في رحمه اروع الكلمات كم منا تكلم مع البحر والقمر والورود
عندما يحمل الصمت اروع الكلمات

كم منا همس الصمت في اذنيه كلام لايقدر ابرع الشعراء ان يرسمه بريشة قلمه الرشيقه
عندما يحمل الصمت اروع الكلمات

وكم ارسلنا عبر الصمت اروع الرسائل واجمل العبارات

اعتقد ان الصمت في حد ذاته هو لغة العاشقين المتيمين
فكان يكفي عبله فقط ان ينظر لها عنتره
وكم تحدث قيس وليلى دون ان يسمع صوتيهما الندى ولا حتى هم انفسهم
وكم وكم وكم وكم

انا اسف على الاطاله بس فعلا استغرقني هذا الشعور
كم يحمل الصمت اروع الكلمات

شكرا على البوست الجميل ده

الشاعر بن هلال

السـيد شبـل said...

ميه ميه
اهه انا بحب الناس الحلوة اللى داخلة عالم المدونات جديد....
وبوستات كده على ودنة....
على فكرة شعر جميل جدا وانا مش هدخل على مدونة رودى تكفينى زيارة مدونتك

انا على فكرة عاجبنى جدا .. دلوقتى ... اسلوبك التلقائى...

انت بتفكرينى بنفسى..
لكن انت من تشبيهينى

طبعا
فاعذرينى فانا رجل

د/اجدع بنوته said...

الصمت اصلا بشوفه لغة
اى حب حقيقى

كلنا بنحب اهلنا ومفيش مره بنيجى نقلهم بنحبهم

او هما يقلولنا بنحبكم مجرد نظرات وهمس وافعال وحجات بتتحس

شكرا انت ع ردك الجميل ده ياابن هلال

د/اجدع بنوته said...

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

دكتور سيد ماشى ياسيدى انت رجل والرجال كثيرون

وليا الشرف انى اكون بشبهك وبشبه تلقائتك واسلوبك طبعا

ميرسى ع متابعتك لبوستاتى

تحياتى

CheToS said...

واااااااااااو كلمات ولا أروع حقيقى من أروع الكلمات اللى انا قريتها فى الرومانسيه وبالنسبه لموضوع الصمت فعلا هو لغه العاشقين وكذلك لغه العيون فعلا لغتين يميزو أى حب عن مثيله بس مش حقدر أعلق أكثر من كده فاعذرينى لأننى رجل

د/اجدع بنوته said...

ميرسى شيتوس وطبعا تسلم ايد اللى كتبتها صاحبة الكلمات الهايله دى رودى

هو انتو كلكم رجاله .. ماشاء الله ربنا يبارك فيكم هعععععععع