Thursday, February 28, 2008

اسمى طلع ف الدستور .. لوول




الصراحه انا مش م قرائه .. ولكن بعد كده
هقراه كل يوم طبعا .. هحفظه كمان
الصراحه انا بتعجبنى مواضيعه وازاى بيلم كل مجتمعنا ف 20 صفحه
بس معرفش ليه هواه مبيجيش ع قلبى وبقرى الاخبار والجمهوريه

اللى نصهم اخبار فنانين واين تذهب هذا المساء

احتمال علشان الوطنيه اللى مقطعه بعضها معايا فبحب اشجع منتج حكومتى

كنت ف الكليه واذا فئجتن جتلى اخبار غريبه بان اسمى نزل ف الدستور
انا اتخضيت الصراحه .. دستور ايه ده انا بمشى جوا الحيط .. تحت مظلة ياحيطه ابلعينى

.روحت طبعا جبته ولقيت ان اسمى نازل مع كوكبه م عمالقة المدونين

عصفور المدينه واحمد الصباغ ولماضه وفرنسا هانم وبت خيخه واى كلام وابو العساقيل ودكتور حر

اختكم د/اجدع بنوته
الصراحه اتصدمت وفرحت
اتصدمت م انى اسمى يلحق بهذه الكوكبه الرائعه

. الشخصيات الرائعه بارائها الرائعه باقلامها الرائعها بضميرها الحى

اتبطست اوى وجدا لسبب واحد

.ان لقيت ناس كتير ف الكليه عارفين اجدع بنوته ههههههه

.لان الخبر جالى م كزا حد .. بس الحمدلله انه اولها كان م شلتى
والا كنت هزعل اوى لو جه م براهم الاول .. بقى انا شلتى بيقروا الدستور

.وانا بقرى ميكى .. وصيحفة مصر الالكترونيه .. اخر زمن

.فقريبا كده هغير اسمى ف السجلات لاجدع بنوته ..
راجعه بقى ف العربيه بقول لبابا شوف اسم بنتك منور الصفحه ازاى

.تقلش بقية رئيسة تحريره ههههه

.رد بابا ف ثبات شديد .. اجدع خيبه
ههههههههههههههههههههههههههههههههه

.حبيب هارتى والله يابابا .. بيهزر معايا طبعا

.وقالى انا عارف افكارك الشاذه دى .. هتودينا ف داهيه

.بس احلى حاجه ياسمين يابنتى عملتيها .

نا قولت بس الراجل هيقول كلمتين حلوين اهو

.رميت الكتب والشنطه ف الكنبه ورا

.وادورت بقى علشان اسمع الدرر

.قالى ان اسمك اجدع بنوته
يعنى وقت الطوفان .. لا انتى بنتى ولا اعرفك

.هى بقت كده .. طااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااايب
._____________________________
...
.
قريت خبر حالا .. عن وفاة بنت مصريه ع الحدود برصاص القوات الاسرائيليه
وكالعاده انتقل الى مكان الحادث لجنة تحقيق دوليه
وسنشجب وسنعمل وسنفعل
اما انا فقول حاجه واحده
هأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأو
نصيحه لاهل سينا الكراام .. بلدكم الكريمه .. مش قادره تحافظ ع امنكم الكريم
ولهذا .. فيفضل ان تعبروا الحدود الكريمه..
هناك ههتبقوا ف امان اكتر معاهم
هأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأو بزياده
لما تلاقى .. رصاصه طايشه م عدو تجيبك
والناحيه التانيه علم بلدك بيرفرف ف ايدك .. بيأكدلك انك واقف ع ارضك
يبقى انت اكيد ف مصر
حاسه بمراره .. بهواان .. بخضوع ..
بدمعه بارده نازله ع الخد تجرح
.
اين .. سيادتنا .. ع اراضينا ؟؟

.. واااااااااااااااااااااااااااااامعتصمااااااااااااااااااااااااااه

عاشت مصـ حره مستقله ـــر

..هأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأو

38 comments:

wanna b a physician said...

ياستى وماله نورتى الجريدة بس ياترى قالوا عنك اية

فرنسا هانم said...

هو اسمى انا كمان نزل فى الدستور ؟
انا مش متابعه
بس قوليلى هما قاله ايه ؟؟؟
تحياتى
لاجدع بنوته

صناع المحلة الكبرى .. دواهم في غيدك said...

عقبالنا يارب ما نطلع في الجرنال أحنا كمان
..... بس أنا عارف بختي
هبقا في صفحه الوفيات

((:

Ahmed Al-Sabbagh said...

الصديقة العزيزة أجدع بنوتة

يعنى ما فيش جوز جنيهات ولا حاجة

ولا علبة كوشرى حتى

:)))

المقال عندى فى المدونة

وكمان الصديقة فرنسا هانم

مدعوة عشان تقرا

:)

تحياتى

Ali Korkor said...

في جرنان ؟
مبرووووووووووووووووووووك

عقبال التلفزيون

Anonymous said...

مش قلتلك ان مكانك مش عندنا فى الكليه وانتى مصدقتنيش

صباح الكويز

عايز أتعلم said...

الف مبروك على نزول اسمك في الدستور ...وانا كمان نزل اسمي في التعليقات ..عقبال ماينزل في التدوينات

خمسة فضفضة said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الف مبروووك
عقبال السي ان ان

عصفور المدينة said...

أقول وبأعلى صوتي مقاطع الدستوووور
أحب عائشة وأكره الدستور
أحب معاوية وأكره الدستور
أحب صحابة النبي صلى اله عليه وسلم وأكره من يكرههم

FreeKiller said...

و ايه يعني طلعتي في الجرنان
انا كمان نزل عني خبر كامل في الاجرنان و بالصورة
و مش ف واحد
لا في اتنين

و انتظري لقاء معايا في مجلة بردو
هع
هع
هع

لا طبعا الف مبروك يا بت
عقبالي يا رب


بالمناسبة
ايه الكلام الكبير ده
و تقولي عليا انا اللي هروح في داهيه

اهلا بكي معي

Anonymous said...

طبعا مبروووووووووووووك بس ارحمي نفسك شوية و ارحمينا معاكي.

رئيس جمهوريه نفسى said...

انا قريت اسمك واسماء المدونين كلهم الى انتى قلتى عليه بس اعتقدت انك متابعه او بلغك احمد الصباغ لانو هو الى عمل تغطيه للبوست وبعت اسماء كل البلوجر بس على العموم الف مبروك
ثانيا تعليقا على الجزء الثانى يبقى انت اكيد اكيد اكيد اكيد لا والله اكيد فى مصر وحسبى الله ونعمه الوكيل

د/اجدع بنوته said...

طبيبنا العزيز

ربنا يخليك ده نور رئيس تحرير الجريده

هههههههههههههههههه

لا هما مقالوش

انا اللى قولت

د/اجدع بنوته said...

خالتو فرنساااا

هههههههه اه اسمنا كلنا نزل

وكلنا مش متابعين

فضيحه والله

د/اجدع بنوته said...

بعد الشر عنك يامصطفى

قول صفحة الحوادث حتى

او ذهب ولم يعد

خليك متفائل

د/اجدع بنوته said...

بس انت ادسترر

واحنا معاك

عشت ذخرا للمجتمع التدوينى

ياصباغ يااخال المدونين

د/اجدع بنوته said...

ميرسى ياعلىى

نجاملك ف الافراح يارب

تلفزيون اطلع اعمل فيه ايه

اه فهمتك

بعد ميقفل

انزل اتشششششششششششششششششششششش

لوووول

د/اجدع بنوته said...

صباح الكويز ياحماده

كان سهل اوى ع فكره

يارب عؤبال امتحان الراوند كله بقى

د/اجدع بنوته said...

يالهوى ع الطمع

تدوينات ايه بس ياراجل

شويه شويه هتقول ينزل اسمنا ف اسرة التحرير

يلا مين عارف

ميرسى ياعايز اتعلم

وانا كمان عايزه والله

د/اجدع بنوته said...

الله يبارك فيكى يااحلى فضفضه ف الدنيا

سى ان ان كمان

ماناقص بقى عؤبال شخصية العام

هههههههه

هتخلوا الواحد يطمع والله

د/اجدع بنوته said...

ماشى ياكيلر

بقى انتى طلعتى ف الصحف

الصحف المدرسيه يااختى ان شالله

حبيبة قلبى

احنا كلنا رايحين ع بورش واحد

بس قولى يارب

د/اجدع بنوته said...

الله يباركلك يانبيل

بس ارحمكم م ايه بالظبط ؟؟

انا بعمل مصايب كتير

عايزنى اريحكم م انهى فيهم

د/اجدع بنوته said...

مش كان ناقصنا غير والله يارئيس

لا الصراحه كان ناقصنا كتير

ياه لو معايا كام 100 الف جنيه كده

كنت عملت كتاب وخدت م كل واحد

منكم بوست

قول بوستين

كان بقى كتاب للتاريخ والله

واسمه

عندما تلتقى الادمغه

لوووول

Unknown said...

الف مبروك يا دكتوره
مدونة رائعه فعلا وتستحق
عقبال ماتتطلعى في الاهرام والجمهوريه وجرائد المعارضه كمان
:)
--------
ربنا يبارك فيكِ وينفع بيكِ
للامام دااااااااااائما
تقبلى خالص تحياتى

سهر الليالى said...

مبروك يا دكتورة
بس على فكرة انتى تستحقى لان مدونتك جميلة فعلا

وانا قريت التدوينات اللى فاتت كلها حلوة اوى واسلوبك رائع

تحياتى

FreeKiller said...

يااااااااااااااااااا رب

ليه يا بت

ما انا طلعت في الأخبار

Anonymous said...

إبسط ياعم إسمك طلع في المحاضر
لأ طول ما إحنا ولادك حيطلع في النيابة بإذن الله
----------------
مبروك عليكي يا سمـ سمـ ـة وعقبال ما نشوفه منور كده في صفحات النجوم في عز الضهر قادر يا كريم
وبالمناسبة السعيدة دي عاوزين بقى حفلة كبييييييييييييييرة من هنا لعندكم كده وتكون كلها أكل وشرب والذي منه
وسلامي للسيد الوالد وأقوله يازين ما خلفت وإن جالك الطوفان

dr_modymodak said...

انا اسمي مش مكتوب طووووووووويب تستاهلي يا دكتوره وعقبال ما نشوفك منوره في السي ان ان ان زي شعبولا

3araby said...

هذا هو جزاء كل مجتهد .. وفعلاً مدونتك من امتع المدونات التى لا يمل احد من متابعتها دوماً.

مبرووووك .

وقريباً سأرد على تاجك انا لم انساه ولكن ظروف الحياة هى التى اخرتنى عنه .

m_o_elaraby@hotmail.com
m_o_elaraby@yahoo.com
ده ايميلى اتمنى الاضافة اذا رغبتى يا د/اجدع بنوتة .

بحبك يامصر said...
This comment has been removed by a blog administrator.
د/اجدع بنوته said...

ميرسى جدا ياحطم قيودك

الله يباركلك .. جمهورية ايه

د/اجدع بنوته said...

ميرسى جدا ياسهر

ده م زوئك

د/اجدع بنوته said...

اخبار ايه ياكيلر

اخبار ال 24 ساعه هههه بهزر يابت

د/اجدع بنوته said...

انهى نجوم بالظبط ياعلام

نجوم منعرفش نجعد

ع العموم .. يدوم العز

د/اجدع بنوته said...

شكرا جدا يامودى هههههه

د/اجدع بنوته said...

شكرا ياعربى جداااااا

CheToS said...

انتى كدا وصلتى للعالميه ومش حنعرف نكلمك بعد كدا النهارده الدستور وبكره المصرى اليوم وبعده تطلعى الفضاء

بالمناسبه ما تعرفيش انا كان اسمى موجود فى المدونات اللى طلعت ولا لا

انتى تستاهلى كل خير والله وربنا يوفقك ويوفقك مصر كدا يا رب ويبقى لينا كرامه على أرضها وتبقى ليها كرامه وسط البلاد المحترمه ولا مؤاخذه

يا بوستاتك الجااااااااامده مستنيين روائع بوستاتك

د/اجدع بنوته said...

ميرسى ياشيتوس

لا اسمك مطلعش ف المدونات

:P