Wednesday, November 28, 2007

** رسترو يادكتور **



مساء الخير يامعشر القوم ..

اين هو ابن ام سحلول لم اراه اون لاين اليوم
النهارده حصلى موقف لطيف جدا .. هو مش لطيف ع قد ماهو محرج

لا هو مش محرج قد ماهو بايخ .. لا بقى هو مش بايخ قد ماهو خنييق بصراحه

وزى معرفتكم قبل كده ان الصراحه ايييه .. طبعا راحه

وطبعا زى ماهو معروف عنى انى بدخل ف الموضوع ع طول م غير اى مقدمات

وانى عمليه ومش رغايه خالص خالص

اظن واضح طبعا يعنى

فانا مش هضيع وقتكم اكتر م كده وهندخل ف صلب الموضوع ..

لا بلاش الصلب ده ولع نااار .. خلينا ندخل ف رمل الموضوع ع طول

النهارده كنا ف الراوند .. والدكتور كالعاده بيعرضلنا حجات م اللاب بتاعو ع البروجيكتور

فالبروجيكتور فصل ف وسط العرض .. فانا وبكل تلقائيه وشفافيه واندماج عادى جدا

قلت جمله سيحاسبنى عليها الزمن
قلت

.

.

.


رسترو يادكتور

ويارتنى ماقلتها ياوختى

انا لقيتلك البنات بتضحك والولاد بتضحك والدكتور بيضحك وانا الوحيده اللى مبضحكش

طبعا حسيت بغباء شديد وكعادة المجتمع المصرى كلو انو بيحب يعمل زى مالناس بتعمل

ولانى فردايه م المجتمع ده وبعتز بيه جدا ... فقلت اعمل زى الناس

وضحكت ..

اتارى ايه بقى

اتارى كل اللى بيضحكوا دول بيضحكوا عليا

وانا ال ايه بضحك معاهم ههههههههه

وع فكره معرفتش المعلومه الرهيبه دى غير بعد مالكل خلص ضحك هههههههه

المهم بعد هستيرية ضحك اصابت جميع م بالغرفه بما فيهم انا شخصيا

فالبنات سكتت والولاد مستمرين ف الضحك

ده كلو وانا معرفش هو ف ايه اصلا اصلا يعنى

فالدكتور تفضل مشكورا وحب يتبرع وينتشلنى م بقعة الغباء اللى كنت فيها

ويحطنى ع ارض الواكع

فقال للولاد بتضحكوا ليه يادكاتره ....

شوفتوا النصببببببببببببببببب

ال يعنى مكنش بيضحك معاهم دلوقت

فولد من الاولاد ساهم هو الاخر ف انتشالى م بقعة الغباء

وقالو رسترو يادكتور

وده قالها م هنا ... والاقى كل اللى حواليا تانى ضحكوا بما فيهم الدكتور تانى

بس المرادى بقى انا مضحكتش

الصراحه وللوهله الاولى واول مسمعت كلام الولد زميلنا قلت اعمل فيها هبله

واضحك بس قلت لا مش هيبقوا مرتين الاولى غبيه وتايهه ف الزفه والتانيه هبله

كفايه واحده ,,,

المهم الفضول كان هياكلنى ف مكانى كده كمل يأكل الفورمالين الجثث باحواض المشرحه

ياعينى ع التشبيه ولا ارووع

خلصنا شرح وقمت بقى سالتهم حد حد كانوا بيضحكوا ليه

فوجئت ان نص اللى كانوا قاعدين لا يعرفوا اساسا معنى رستروا

طب دول ضحكوا ليه .. متعرفش

الحمدلله مطلعتش انا الوحيده اللى تايهه ف الزفه

والنص التانى شاف انى ازاى اقول كده للدكتور عادى

رستروا دى اقولها لابن عمى واحنا بنلعب دور ميديل اوف هونر

او اقولها لصاحبتى لما تفصل شحن منى وانا بكلمها

لكن اقولها للدكتور وبكل تلقائيه كده ازاى يعنى ..
فعلا لقيت معاهم حق والله

للدرجادى سيطرت عليا المصطلحات النتيه لدرجة انى بقيت بقولها بدون اى تفكير ف العواقب

فعلا توصلت انها سيطرت عليا .. ماهو لما الاقى نفسى بااقول لماما هطلع البالكونه برب واجى

واقول لصاحبتى ف التلفون يلا هلوج اوف انا بقى وهبقى اكلمك بكره

ولما اقول للدكتور ف قاعه علميه طبيه بحته رستروا

يبقى فعلا ف حاجه غلط ..

وياترى دى دليل ع ثوره تكنولوجيه هايله

ولا دليل ع استهلاك تكنولوجى ملوش اى هدف وغسيل مخ متخططلوا
وياعينى عليكى يالغتنا الجميله هتلاقيها م الروشنه ولا م النت
بس ياترى انا لوحدى اللى التكنولوجيا بدات ف التهامها فعليا

ولا انتو زىى

ولا بتضحكوا عليا دلوقت انتو كمان

ولا هترستروااااا

تحياتى

د/اجدع بنوته

7 comments:

Ahmed Al-Sabbagh said...

نيااااااههههاا
ده بوست عسل اوى
فعلا انتى لفتى نظرى لحاجة مهمة اوى ان نص مصطلحاتنا بقت من عينة المصطلحات الروشة والنص التانى مصطلحات نتاوية
فعلا
انتى بقى اوحيتى لى بفكرة بوست
بفكر أكتب عـــــ
نعم نعم وانتى عيزانى اقولك عشان تخطفيه منى هههههه

كما يأكل الفورمالين الجثث باحواض المشرحه
هههههههه
ونعم التشبيهات الحقيقة واضح ان مجال كل واحد مننا بيطفح عليه فى التعبير عن مشاعرة

بجد انتى اسلوبك فظيع وجميل وراقى اوى
انا شخصيا بحب اوى الكتابات الطريفة وهادفة فى نفس الوقت وواضح كل كتاباتك كدة

هقولك بقى على سر
انا بكتب بوست تقريبا عنوانة هيبقى المجتمع التدوينى
وهكتب فيه عن شلتى
الشلة اللى انا بحبها
وبزورهم دايما وبيزرونى
وقريبين من بعض
المفاجأه بقى انك واحدة منهم
وهكتب اللينك بتاعك وهدعو كل الاصحاب انهم يزوروكى
لانى فعلا بحب مدونتك اوى

تحياتى

الـسـيـدة نـون said...

هو يعنى ايه رستروا اساسا

Anonymous said...

رسترواا هههههههههههه
يالهوى ده بجد كده شكلى انا اللى ف الضياع لوحدى
رسترواا يعنى .. ريستارت ..منوره مدونتى يابنوته

Anonymous said...

ياربى ع الكلام الجميل ميرسى جدا جدا يا مستر احمد بجد ثانك يو
وشرف كبير جدا جدا جدا ليا انى كتباتى تعجبك ..
نحن نختلف عن الاخرين .. فكر جديد واسلوب جديد ..
واى خدمه اهو اوحتلك ببوست جديد .. منشوف هنفضل نخدمكم كده لحد امتى ..منور مدونتى

dr_modymodak said...

ههههههههههههههه

خلية نحل يا اخواتي

عنئذنك هرستر الجهاز او اعمله لوج اوف وبرب قلتيلي تيت؟

د/اجدع بنوته said...

تيتتتتتت طبعا يامودى هههههههه

Anonymous said...

借錢
小額借款
借錢網
快借網
借錢管道
借錢週轉
快速借錢
借錢網站
小額借貸
急借現金
快速借款
小額借款 台北
急用錢
現金借款
當日撥款
借款當日撥款
快速借款當日撥款
信用貸款當日放款
代書借款當日撥款
民間小額借款
網路借錢
快速借現金
借貸網
小額借錢
如何借錢
急需借錢
我要借錢
急借錢
當日放款
小額快速借款
快速借貸
高雄小額借款
易借網 評價
民間貸款
快速貸款