Monday, March 10, 2008

وزارتى صمام امان للجميع وكبسه للبعض الاخر



..
الاخبار .. الصفحه الرئيسيه

بالبنط العريض ...

اجدع بنوته .. وزارتى صمام امان للجميع وكبسه للبعض الاخر ..!!

تحت هذا العنوان الصادم

قامت السيده / اجدع بنوته بتشكيل الوزاره الجديده

وزارة الامان والكبسه كما تطلق عليها

هذا التشكيل الذى نم ع تفكير ناضج واختيارات ف مواضعها

وف سابقه م نوعها قامت رئيسة الوزراء بتحويل بعض الوزارات الهامه

لمجموعه تقوم بنفس المهام حتى لا تترك ادنى مجال للخطأ

وقامت ايضا باستحداث بعض الوزارات ..
...

وزارة الثقافة

..السيد /عصفور المدينه

ومتفرع منها

رئيس هيئة اداب البشر السيد / دكتور حر

رئيس هيئة الصحوه الدماغيه السيد / صاحب المضيفه
...

وزارة الإعلام

..السيد /احمد على يوميات عيل مصرى

ومتفرع منها

رئيس هيئة رعاية الطفوله السيده/ بت خيخه واى كلام

رئيس هيئة الدماغ العاليه السيده / مش قادره

رئيس هيئة هنعالج الالام الناس السيده/ خمسه فضفضه

رئيس هيئة اضحك م قلبك السيد/ سووو

رئيس هيئة الطبيعه المصرى السيده / بنوته مصريه

رئيس هيئة قلمك حر السيده / نميمه اروش صحفيه

رئيس جرائد مصر القوميه السيد/ محمد هشام عبيه

رئيس المجلس الاعلى للثقافه السيده / مروه جمعه
...

وزارة التعليم

السيده / هنودا ع اسم مصر

متفرعه منها

رئيس هيئة تعليم الكبار السيده / أأأأبى

رئيس هيئة تعليم الاطفال السيده / ولاء انا موجوده

رئيس هيئة تعليم المراهقين السيده /غاده برايد

رئيس هيئة الانشطه التعليميه السيد / خالو احمد الصباغ
رئيس هيئة البحث الطبى ..
مناصفة بين السيده/ لماضه والسيد /ض خالد بتاع مصر المأروصه

هيئة البحث الاكاديمى السيده / نيرفانـــــــــــــــــــــــا
...

وزارة كيف تعيش مسلما .. ع حق ربنا( وزارة الاوقاف سابقا )

السيد / مهندس مصرى بس قرفان

السيده / عاشقة الفردوس

السيده / عاشقة النقاب

السيد / خبيب

السيد /الجمعاوى الاصيل

السيد / جمعاوى التقليد فكك منى
...

وزارة نحو صحه افضل ( وزارة الصحه سابقا )

برئاسة

الدكتور علام ..

الدكتور مودى مودك ..

الدكتور شيتوس ..

دول هيبوظوا الوزاره وهترجع تقيلهم

وتعين مكانهم

الدكتور بدر

الدكتور محيى
الدكتور محمد جمال ندا

الدكتور محمد مصباح
...

وزارة .. ع قد ماربنا يقوينا .. هنعدل ( وزارة العدل سابقا )

السيده / دوبااااا

السيد / لكم دماغكم وليا دماغى
...

وزارة الداخلية

السيد / الراقص مع الذئااااااااب
...

وزارة الخارجية

السيده / فرنسا هانم مناصفة مع السيد / ادهم عن كل شىء
...

وزارة الهجوم (وزارة الدفاع سابقا )

السيد / السيد شبل بلا اسم
...
وزارة النقل المواصلات

السيد / صوت م مصر
...

المجلس الاعلى للانفاق الحر ( وزارة الماليه سابقا )

السيده / قطة الصحراء

السيد / بحبك يامصر

السيد / احمد الجيزاوى

السيد / رئيس جمهورية نفسه
...

وزارة الاتصالات

السيده / مروه الزارع
...

وزارة همم المم ياروحى ( وزارة الزراعه سابقا )

السيده / سنووايت

السيده / سهر الليالى

السيده /محاولات للبحث عن الرحيل
...

وزارة الحب للجميع

السيده / شاهى معندهاش حاجه
...

المجلس الاعلى للابداع والكريتفيتى

السيد / على قرقر

...

المجلس الاعلى لكلمات رقراقه

السيد / محمود قصائد مبعثره

السيد / مصطفى تناديك روحى

السيده / يونيييك

...

المجلس الاعلى للقضيه الشعبيه

السيده / حطم قيودك
...

المجلس الاعلى لابادة الحموات او تعليمهم الادب

السيده / المفقوع مرارتها حماتى ملاك ..
.
.
...

ع ان تقوم هذه الوزاره بحلف يمين الدوله العسقلانيه العظمى

ف المزرعه الجمهوريه امام السيد الرئيس ابو العساقيل

يوم التلات الموافق

31/2/2040

تمنياتنا جميعا بالتوفيق للوزاره الجديده

وان تكون صمام الامان لنا جميعا

استنونا بكره

ف حلقة جديده م الثانيه عشر مساء

احمد مصطفى السيد معتز الدمرداش

………………….

نظرا لان التاج شكله اتغير تماما

فلينك التاج اهو

وزارة ابو العساقيل

كل اللى ذكرتهم ف وزارتى فوق دول

مطلوبين للاجابه عليه والمثول فورا

112 comments:

shahy said...

انتي فظيييييعة
هاروح اكمل وارجع تاني

shahy said...

اختياراتك في محلها وخصوصا انا ههههههه
حقيقي اختيارك جميل
صحيح في ناس انا ماعرفهمش بس هاتعرف عليهم ان شاء الله

تحياتي يا اجدع بنوتة
اعزريني انا مش هاعرف اعمل زييك واشكل وزارة بس اوعدك اني هاحاول

د/اجدع بنوته said...

ههههههههههههههه

ميرسى ياشاهى

بس حاولى كده

مين عارف باذن الله

تتحقق كل تهياساتنا دى

ونأأسس دوله لوحدنا

ونبقى كلنا حكامها

لووووول

ضــى القمــر said...

طيب مقولتيش انا تبع اى وزارة :)

موضوع اكثر من روعه .. واختيارك كان متميز لكثير من الناس بصراحه .

مدونه روعه يا اجدع بنوته

لأول مرة ادخلها .. بس شكلك هتلاقينى هنا كثييييييير بعد كده ..

اسمحيلى هاضيف رابط مدونتك عندى ..

اتمنى لكى التوفيق دائما

د/اجدع بنوته said...

شكرا جدا ضى القمر

وهنحطك ف وزارة

القضيه الشعبيه

اى خدمه ياقمرايه

جمعاوى said...

أنا لو منك

ألحق أستخبى شوية

و بعدين لامؤاخذه

اللهم لا رياء و لكن سمعة و فشخرة

أخوكم الأصل و الأصيل هو التقليد

Anonymous said...

طيب واللي ماجبتيش سيرتهم

عيب قوي
دة احنا زملا
مش دكتورة برضه

semsem said...

هههههههههههههههه
هههههههههههههههههههه
بوست زى العسسسسسسسل
بجد حلو
افكارك جااااااااامده

Anonymous said...

انا فى الوزاره ياجدعاااااااااااان انا فى الوزراره ياجدعاااان انا هبقى وزير الصحه ربنا يعمر بيتك وميوعقيش فى ضيقه

Anonymous said...

على كده هتبقى شعار وزارة الصحة مدام انا مش فيها هو
(كل نفس ذائقة الموت)

وفي العناية
(قل ان الموت الذي تفرون منه فإنه ملاقيكيم)

وفي الاستقبال
(ياليتني مت قبل هذا وكنت نسيا منسيا)
ومحدش يزعل مني لان بحبك يامحي
mody

د/اجدع بنوته said...

يعنى بتنصب ياجمعاوى

علشان تاخد منصبين

اه يابلدددددددد

د/اجدع بنوته said...

لا خلاص يامصطفى

هنعملك وزاره جديده

وزير البلكونااات كما يجب ان تكون

د/اجدع بنوته said...

هههههههههه

ربنا يخليكى ياسمسمه

انا هيعنك ف اول تعديل وزارى باذن الله

د/اجدع بنوته said...

اى خدمه يامحيي

ابقى هات ال 100 الف جنيه

تمن المنصب

ولا انت هتقفشه ببلاش ولا ايه

والله تتنتر ف اول تعديل وزارى

د/اجدع بنوته said...

انوننيموس

شكلك بتحب محيي اوى

وانا كمان بصم صوتى لصوتك

شكلها فعلا هتبقى وزارة

لا دايم غير الله

تحياتى مودى

عصفور المدينة said...

متشكرين ياريس
:)

مدحت محمد said...

هو انا الشعب ولا ايه حرام عليكى الشعب على طول مظلوم لاااااااااااااا
انا مش هعيش فى الدولة دى
انا مهاجر

khobayb said...

يعيش رئيس الوزارة

يا

يعيش

يا

يعيش

---

استعنا ع الشقا بالله

ربنا يعيننا ونعرف نمتص خيرات عسقلانيا خير امتصاص

david santos said...

Excellent posting and excellent blog!
Congratulations.

قبلة الحياة said...

الحمد لله انا كنت من اصحاب الكبسة

أصل بموت فيها

مش هي دي اللي بالرز واللحمة بردك ؟؟ ولا اااااااااا

ربنا يوفقك يا بنوته اكيد اختيار في محله مادام انت يا باشا اللي اخترت

ربنا يوفقك ويبعد عنك اي اغتيالات بلوجرية احممم احممم

dr_modymodak said...

ههههههههه نيابة عني وعن اهل دائرتي اشكر السيده المبجله سمسه علي ثقتها الغاليه وترشيحي لوزارة الصحه


اما بخصوص موضوع الاقاله ههههههه انا قاعد في ملك الحكومه


تسلم دماغك

Desert cat said...

الانفاق الحر
اشطة
ده انا هموت الشعب من الجوع اكتر ما هو ميت
واقضيها باريس وكندا وتركيا ولندن
هبقى اخدك معايا فى رحلة
منهم علشان ف التجيد الوزارى برضه تختارينى تانى

د/اجدع بنوته said...

اى خدمه يااجمد وزير ثقافه

ياعصفور مدينتنا المتميز دائما

د/اجدع بنوته said...

لا خلاص يامدحت

اى حاجه بعد كده

هحطك معانا

بس انت ابقى ابعتلى المعلوم

وانا هظبطك

د/اجدع بنوته said...

ههههههههههههههههه

لا تقلق ياخبيب

انت اهل لها يارجل

د/اجدع بنوته said...

thank u MrDavid

حبه انجليزى بقى لوووول

د/اجدع بنوته said...

ربنا يستر ياقبلة الحياه يااوختى


لو عملولى اى حاجه

هقلهم قبلة الحياه هى اللى كانت بتحركنى

وانا كنت موذهبة العقل

بقعل المنومات اللى كانت بتدهالى

:P:P

د/اجدع بنوته said...

بقى كدددده يامودى

بسيطه هلغيكم م التشكيل اصلا

هههههههههههههههههه

د/اجدع بنوته said...

ايوووووون

برافو عليكى ياقطه

قريانى صح يانونا

شهيصينى هشهيصك معايا للابد

موناليزا said...

بتعجبنى دماغك اوى
بالتوفيق دائما

Anonymous said...

أحسن حاجة في الحكومة دي





انها من غير بذر




ومن النهارده مفيش حكومة.......أنا الحكومة

زُمُرده said...

لأ انت مش بس اجدع بنوته
لالالالالالالالالالا
ده انت دكتوره دماغها عاليه اوي

اسلوبك تحفه

ابن حـجـر الـعـسـقـلانـى said...

يا خبر ... دة انتى بذلتى مجهود كبير بصراحة فى إجابة التاج .. بجد عجبنى جدا التقسيم الجديد دة

أيوة كدة .. أنا أحب اللى يمسك الوزارة فى عسقلانيا العظمى يبقى مخلص فى عمله .. و شكلى كدة هاصرف لك شيك باتنين مليون زلوطى عسقلانى نظير مجهوداتك المخلصة فى خدمة دولة عسقلانيا العظمى

شكلى كدة لما أنوى أتنازل عن العرش بعد 7984598236589 سنة إن شاء الله هابقى أتنازل لك انت عشان واضح جدا إخلاصك و انتمائك لدولة عسقلانيا العظمى

كلام بجد بقى شوية ... بجد أشكرك بشدة على مجهودك الكبير فى إجابة التاج و اهتمامك بيه

جعل الله ذلك زيادة فى المودة بين جميع المدونين و جعله فى ميزان حسناتنا

د/اجدع بنوته said...

ده انت اللى طلعتى قلب كبير اوى

ياموناليزا

د/اجدع بنوته said...

هو ده

وانت شارب ايه بقى ياانونومنيس

اصل الطلعه دى ميطلعهاش غير

حد شارب ع الاقل تلاته ريد بول

د/اجدع بنوته said...

ربنا يخليكى يازمردتى

د/اجدع بنوته said...

اااااااه ياكبير

تسلم يارياسه

الحمدلله انى كنت عند حسن ظنك

وبسيطه

ال 7984598236589 سنه

يعدوا ف ثوانى يعنى

وامسك انا الحكم

انا الزعيمممممممممم

صناع المحلة الكبرى .. دواهم في غيدك said...

دانا مامي لما عرفت ظغرطت وقالتلي
لوووووووووووووووول
و الله وجه اليوم اللي هتمسك فيه مجلس أعلى يا موكوووووووووووس
:))

بس تعرفي أحلي مسمى عجبني
وزاره الهجوم دي
يا لهووووووووي
ربنا يستر علينا

ميرسي كتيييييير
لك تحياتي

Anonymous said...

بس هس كلة يسمع
الريس الكبير وصل يامنطقة
احلى سلام مربع ومثلث لممودي الجديد الى هيشرف مصر
واحلى حمارة فيكى ياحارة لمودي يركبها يلف بيها مصر
انا لازق فيها
من الاخر بسو بقة
فيها لخفيهابس بقى من همسك وزارة لأما هطلع على ميدان أحمد عرابي
طب امسك البحث العلمي علمك

ammar said...

طيب مسكونى اى وزارة
ان شاء الله حتى رئيس مراجيح مولد النبى
ولا بلاش خليها وزارة المالية ..ههههههه
خلينا نعيش بقه
انا هاستنى التليفون يرن
وتبلغونى بالوزارة
وهانقسم بالنص

صوت من مصر said...

بجد انا بقيت بتاع هيئه نقل عام وزاره النقل ليه هو حد قالك انى سواق ولا كمسرى
بس اهى وزاره وخلاص وهخلى تذكره المترو من دلوقتى ب 10 جنيه قرار
الدنيا بتغلا اشمعنى المواصلات

zordeak said...

ههههههههههههه

حلوة اوى الفكرة دى


وانا بقى اللى هبلغ عنكم

( فيس شرير نياهاهاهاهاه )

:D

t3ban said...

اناكنت عايز امسك المالية و الأستثمار
اسرق من المالية
و استثمر في الأستثمار
و اصاحب وزير الخرجية
و اخليه يجبلي عقد عمل غي اي دولة اوروبية و يستحسن كرواتيا علشان اروح اشوف شلنكو
احسن وحشني
حلو التاج

مدحت محمد said...

رشوة يعنى

Lobna Ahmed Nour said...

انا كدة فهمت

يعني حضرتك بعد ما شكلتي الوزارة العظيمة دي

بتوجهي دعوة للوزراء بالانشقاق عنك

وتشكيل وزارات جديدة

لا .. لا .. آي آم سوري

انا هافضل على ولائي لوزارتك

ههههههههه

Soooo said...

رئيس هيئة اضحك م قلبك السيد/ سووو

يااااه
ده فخر كبير قوي انا بجد ما استحقوش
ربنا يارب يكرمك دنيا وآخره يا داكتورة وتحققي كل احلامك

ملحوظه
لو فعلا اتعمل منصب زي المنصب ده .. حياتنا هتبقى اسهل بكتير .. وقلوبنا هتعرف تعيش فرحانه بجد


سلامووووووووووز

~ISLAM~ said...

بلوجايتك زى العسل
بس انا ليا عندك طلب
انا عاوز امسك وزاره حشش من قلبك
ياريت تضمى الوزاره دى للوزارات اللى فاتت ومتخافيش هرفع راسك بين الوزارت التانيه
ايه رأيك بقى
هههههههههه

Unknown said...

ههههههههههههههههه
اناكنت هاموت من الضحك
حضرتك فعلا روحك حلوه جدا جدا
هههههههههههههههههه

بس على فكره
الوزاره المفروض ما تبقاس بالتعيين
الوزاره تبقى بالنتخاب
ولا انتي ناويه تبقي زي نظيف
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
:)

منوفيـــايــة said...

ياوزاراتك ياعسقلانيا
ايه التفريعات الجامدة دى...دا انتى مخليتيش حد نفسه ف حاجة
تحياتى ليكى يا دكتورة اجدع عسوووولة
سلاااام

Anonymous said...

بالنسبه للوزاره فالف شكر بس ما اتكلمناش في الماديات
ولا ايه؟؟؟

بس عامة الوزاره قيمه برضه
مون ندا

HERO said...

هي طبعا وزارة جامدة جدا

بس معلش انا هبقى الشعب بقى علشان تلاقوا حد تحكموووه

وبالتوفيق ان شاء الله

بحبك يامصر said...

هيه هيه هأب على وش الفته
وزارة الانفاق ؟
دى احلوت والله وصبرت ونولت يا وااد
طبعا انا طماع كان نفسى اخد الوزاره لوحدى بس يلا احسن من مفيش
وبخصوص المعلوم ياريس ابقى ابعتلنا اسم البنك اللى فى بلاد بره نبعتلك عليه المعلوم

تحياتى

Hosam Yahia حسام يحيى said...

خلاص انا موافق على الحكومه الجديده

وابايعها على السمع والطاعه

رئيس جمهوريه نفسى said...

حتى فى الوزرات فى قوى عامله بتودى الناس حسب النصيب طب انا خريج حقوق وشغال محامى حروح امسك فى الماليه ايه ده حتى الجهاز المركزى للمحاسبات هئيه مستقله بذاتها وبيصدر فى التعين ليها قرار مستقل
بس على العموم وظيفه ثابته وخلاص

آفاق الحرية said...

السلام عليكم
انا زعلان اوي يادكتورة
بقي تعملي وزارة من ورايا وكمان متحطيش اسمي فيها ولو حتي مستشار ليكي
علي العموم انا مش هقولك انا عايز امسك وزارو الشقق والفيلات
انا هرضي بقليلي وامسك الديوان

د/اجدع بنوته said...

شوفت يامصطفى

خليها تزغرتلى معاك

ههههههههههههههه

بس جامده موكوس دى

مامتك
بتحبك اوى

تحياتى ياطنط

د/اجدع بنوته said...

منورنا يامودىىىىى فور ايفر

ياعم انت تؤمر

نمسكك

المجلس الاعلى للسيطره ع الامراض المزمنه

د/اجدع بنوته said...

رن ولا لسه ياعمار

نعملك ايه بقى

هنعين وزير خطه موقوف

علشان مدفعش الفاتوره

تؤتؤ تبقى عيب ف حق دولة عسقلينا العظمى

د/اجدع بنوته said...

صوت م مصر

10 جنيه بس

لا احنا هنبدا نهزر بقى

تلاته جنيه رسوم تنضيبف المحطه

تلاته جنيه رسوم طبع التذكره

تلاته جنيه رسوم تصليح ماكينات المترو

تلاته جنيه لزوم دخان لسواق المترو

ظبط نفسك كده واحسبها صح

د/اجدع بنوته said...

زورديااااااك

استر علينااااااا

فنحن نعمل ف صمت

د/اجدع بنوته said...

انورررررررر

انت بتفكيرك ده

هتخلينى اعينك دراعى اليمين

احييك واهنيك

د/اجدع بنوته said...

تؤتؤ

مدحت هنزعل كده م بعض

اسمها تسلك امورك

اسمها هدية عيد الام

خليك اتشكيت كده

د/اجدع بنوته said...

هى دى يونييييييك

النيل رواهاااا والخير جواااااها

حبية قلبى يايويو

د/اجدع بنوته said...

شوفت ياسووووووو

حتى المسرحيات اللى كانوا بيجبوها

تخفف عننا

قطعوها البوعده

د/اجدع بنوته said...

شكرا ياحكاوينا

بسيطه ياعم

وحشش دى هيكون تخصصها ايه بأمر الله

تسطيل الشعب المحروس

د/اجدع بنوته said...

انتخاب ايه يا انا انسان

هاتوووووووووووووووه

ال انتخاب ال

د/اجدع بنوته said...

مستجده حبيبة قلبى ميرسى

شوفتى التفريعات

هنعمل ايه بنحزم الوزاره صح

علشان ميكنش ف ادنى احتمال للخطأ

د/اجدع بنوته said...

يييييييييييييييييييه

دكتور محمد جمال ندا

منور الوزاره

اصدى المدونه

حللت اهلا نزلت سهلا

سيادة الوزير

اظن بعد الكلمتين دول

متجبش سيرة ماديات خالص بقى

د/اجدع بنوته said...

هههههههههههههههه

ماهو انا مختارتكش ياهيرو معانا

لان فعلا مين هيبقى الشعب

ربنا يخليك وعشت ذخرا للوطن

د/اجدع بنوته said...

هههههههههههههههههههههه

بحبك يامصر

جت ف بالى

وزارة الانفاق

بفتح الالف

مش بهمزه لتحت

نعمل وزاره

للانفاق والله

ههههههههههههههههههههههههههههه

وزارة الكبارى والانفاق

د/اجدع بنوته said...

برافون ياحسام

شوفتى المواطنين المحترمين

بيبايع ع طول

مبيسترخصش حاجه ف حكومته المجيده

د/اجدع بنوته said...

حد طايل يامحموووود

ده هو ده سر نجاح الوزاره

ان محدش يبقى فاهم ف البطيخ

ههههههههههههههههههههه

د/اجدع بنوته said...

لا ياافاق ميكنش عندك فكر

نمسكك

وزارة الكبارى والانفاق دى

جاممممده

علشان تنضفلنا كل الانفاق

وتشيل المناديل والبقسماط

والساعات المتهربه م تحت كوبرى الصين

اللى اول مالواحد يشتريها تقف بعدها بخمس دقايق

"النجم القادم" said...

السلام عليكم

طب فين وزارة الكبار والبطاطا (الشباب والرياضة سابقاً)
انا مستعد اضحى بجزء من وقتى وامسكها
هههههههههههه
بس انا مختلف معاكى فى بعض الاختيارات للوزارة

د/اجدع بنوته said...

هههههههههههههههههه

لا لغيته

وزارة شباشب ايه

هى الناس لاقيه تاكل

علشان نعملهم وزارة شباب

وطبعا لازم تعترض

مفيش وزاره هتكسب رضا الجميع يعنى

Unknown said...

هههههههههههه
حلوه كنت بفكر اعمل الحركه دي بس مش قوى كده
انتى ملكيش حل

raspoutine said...

انا مش فى الليلة دى ولا ايه
هوا انا ملييييييييييش وزارة ليه؟

على العموم انا مستنى التعديل الوزاى الجديد والمحتمل ان شاء الله

ومتشكر على الدعوة والزيارة

ايمن فاروق

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا said...

انا في الوزارة ياجدعان
انا والأكشن بتاعي ولا انا لواحدي
يعني أحضر الجلسات لواحدي ولا أجيب حماتي معايا تولعها

إبـراهيم ... said...

ماااااااشي يا ست ياسمين، صباح الفل ... الأول ، والتاني أنـا فكرت كثيييير ف الوزارات اللي إنتي عينتيها لناس، وقلت يا واد يا إبراهيم تاخد منهم غيه تاخد منهم إيه ، أنا بفكر تعملي لي سعادتك وزارة خصوصي إسبشيال ، مممممممممممممم
منكن نسميها متابعة الرأي العام، تقليب الرأي العام ، تعويم الرأي العام .... حاجة كده يعني
.
.
بس إيه ده ؟؟؟؟ إنتي تعرفي المدونين دول كللللللهم ؟؟؟ .........
ده إنتي طلعتي حكاية وقصـة وتمثيليلة كمان :)

أحمد سعيد بسيوني said...

بسم الله
حي في قلوبنا
حملة طلاب طب طنطا لنصرة نبينا الكريم
www.aliveinourheart.blogspot.com
شارك معنا فـ"الحملة حملتكم"
تحياتنا

محمود ابوالعزم said...

أنا باين على جيت متاخر
أمري لله
هستني التعديل الوزاري الجاي
يمكن ألحق ولو وكيل وزاره حتى

Anonymous said...

سيطرة علىىىى إيه !!!!أمراض مزمنة هوالكميونيتي ده وراا ورايا...

هي ناقصة جفاف ودياريا

بس يلا كل بثوابه ....انا ان شاء الله هعمل ترانسيشن من الأمراض المزمنة وهخليها acute عشان حتى الناس تموت بسرعة ومنخذش وقت ونوفر في الفلوس ونقسمها بنا

بس أي حد هيطمع مش هقول غي كلمة واحدة
(هات الفلكة..ياجابر)
dr_mody4ever

Empress appy said...

تعليم الكباااااااااااار

اه يا دماغى ليه يا بنتى طيب الصغيرين اوفر فى الجهد والوقت الكبار فيهم اللى عقله مزنوق فى كعب جزمته اقلعها له ازاى بقى الصغير جزمته خفيفه كده وسهلة القلع
عاااااااااااااااااااااا

تسلم ايديكى علىالفكرة يا احلى بنوته

خمسة فضفضة said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


انا اسمي مكتوب


طيب

3abdo me7tas said...

طيب انا فين بقى من الناس دى
مليش دعوه
انا عايز وزراة انا كمان
عاااااااااااااااااااااااا

د/اجدع بنوته said...

هههههههههههههههههه

ايمن احنا نبقى نعملك وزاره جديده

وزارة عصافير الحب

منورنا ياعم ومبروك ع الارتباط تانى

3ala asm masr said...

اوعدك وخلى بالك من كلمة اوعدك دى
اوعدك واوعد السيد الرئيس ابو الساقيل
بتغير شامل وجذرى فى المسيريه التعليميه
واقول ليكى وللسيد ابو العساقيل امشى ياريس واحنا وراك

د/اجدع بنوته said...

لا يامفقوعه ياحبيبتى

تيجى لوحدددددك

احنا مش ناقصين دى تفجرلنا الوزاره

د/اجدع بنوته said...

ربنا يخليكى يالماضه

ياللى انتى كمان مطالبه بالتاج فورا

د/اجدع بنوته said...

اااااه تخيل اعرف دول كلهم ياابراهيم

ههههههه

لا وزارتى اسمها

تغريق الراى العام

د/اجدع بنوته said...

ههههههههههه

محمود سليمان

ف التعديل

ننزلك ف الكلمات الرقراقه

د/اجدع بنوته said...

والله اقتراح جيد ياموودى

وحتى نريح الطلبه ف الدراسه

لا اكيوت ولا كرونك

ولا سينز وسمبتومس لاكيوت

وسينز وسمبتومس لكرونك

يبقى كله مع بعض

تفكير جيد فعلا

د/اجدع بنوته said...

الكبااااااار احسن ياابى

اسمعى الكلام

ده انا مخترالك وش القفص

د/اجدع بنوته said...

اه مكتوب طبعا يادكتوره فضفضه

واحنا نقدر

د/اجدع بنوته said...

عبده هههههههههه

استنى التعديل الوزارى بقى

يالهوى ياجدعان لما دى كلها هتبقى وزاره

اومال الشعب هيبقى ميييييييين

د/اجدع بنوته said...

اشته ياهنودا

تبايعنى ابايعك

تبايعنى ع الولاء

ابايعك انك مش هتخرجى م وزارتى ابدن

هو ده الولاء فعلا

Ali Korkor said...

يا قوة الله
كل دي ردود

امبارح دخلتي الدستور و اليوم تدخلين جينيس

د/اجدع بنوته said...

الله اكبر ياعلى

بكررررررره الخميس يازميلى

Anonymous said...

دا أنا متاخر قوي
بس اجابات رهيبة
بس التاج ده رهيب و أنا مش عارف أجاوبه
ثم أنا أوقاف
طب قولي اسكان و لا ري و نقل و لا أي حاجة تبع الشغل بتاعي
تشكري يا رئيسة الوزراء

jessy88 said...

يا خسارة اعتقد دى اول مرة نتعرف على بعض ..يعنى ملييش مكان فى وزراتك طيب بما انها وزارة جميلة اوى كدة خاصة وزارة الدماغ العالية بتاعة انتمتى العسولة مش قدرة ...ممكن اشتغل ولو فراش فيها او نائب لمش قدرة هى بتثق فرأيي.....
سعيدة انى زرت مدونتك

سنووايت said...

ايه دا انا اتعينت هنا وانا مش واخدة بالي طيب فاكس ولا ايميل ولا اي حاجة
همم المم يا روحي

مبدأي في الوزارة "جوعوا تصحوا" بس اللي هيدخل في مجاعة هنلحقه

Unknown said...

لا أنا زعلان جامد
طب أي كرسي كده ده أنا في زنقة وداخل على جواز
إن شالله ختى كرسي في الكلوب
لا بجد أنا زعلان

طب حتى وكيل وزارة

د/اجدع بنوته said...

ههههههههههههههههه

انت هتعترض ع اختياراتى ياعم المهندس

والله ياحلاوه م اولها كده

لا لا اعتبر نفسك

مشطوب ف اول تعديل وزارى

د/اجدع بنوته said...

جيسى لا لا متهونيش عليا

ماشى نحطك مستشاره لمش قادره

بالتوفيق

د/اجدع بنوته said...

ايوه كده ياسنووايت

فعلا عرفتينى انى اختيارى ف محله

ونعم الوزرا الصراحه

جوعوا تصحوا

ولا اروع

د/اجدع بنوته said...

هههههههههههههه

كرسى ايه وانت داخل ع جواز يامظلوم

ده انت محتاج اوضة سفره كامله

ربنا معاك يابنى

الراقـــص مع الذئـــــاب said...

السلام عليكم

بقي اغيب وارجع الاقيكي ممسكاني الداخلية
الداخلية يا دكتورة
دخلية؟؟؟؟؟؟؟
الناس هتحدفني بالطوب
طب خليها الدفاع....اهو بعيدة عن الناس شوية
إنما الداخلية؟؟؟
ربنا يبعدنا عن وزارة الجيل وقطونيل
انا بتنحي عن هذا المنصب وبنضم لصفوف الجماهير الغفيرة

بنت الصالحين said...

يااااااااااااااااااااااه
ايه التاج ده
انتي جاوبتهيه ازاي
انا اما ابن حجر بعتهولي
قولت حلو كلمتين ورد غطاهم
لا لا لا انتي كده قلقتيني

د/اجدع بنوته said...

اخصصصصصص

حظابط محمد

اول وزير يتنحى م وزارتى

اعتقلوههههههههههههههه

د/اجدع بنوته said...

لا ياعاشقة الفردوس

كلمتين وبس ازاى


دى وزاااااااره ومستقبل بلد

لازم نخططلها صح

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" said...

عسل والله عسلللللل
اجد ياسمينة بس انا مش اد المسئولية دي والله
انا امسك وزارة الاوقاف وتحمل كل الذنوب دي يا للهوي لا ابوس ايدك
بس ثقتك دي غالية علي اوي الله يكرمك
بالنسبة بقى للتاج دة تم تدبيسي فيه من قبل صاحبه وكل واحد جاوب عليه الله سامحكوا
بس حاضر هجاوب وربنا معايا
اسفة على التاخير في الزيارة النت يا اختشي هكمل تصفح اللي فاتني بقى

د/اجدع بنوته said...

عزيزتى عاشقة النقاب ياغاليه

لو ممسكنكيش وزارة الاوقاف

مين هيمسكها يعنى

متجيش خالص

وانا واثقه انك قد المنصب

وهتطولى رقبتنا باذن الله